Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

 

Deze Algemene Voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond en NTO in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden voor de Stichting Webshop Keurmerk in werking per 1 juli 2012.

 

Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit

 

Financiële Markten. ARTIKEL 1 - Definities

ARTIKEL 2 - Identiteit van de ondernemer

ARTIKEL 3 – Toepasselijkheid;

ARTIKEL 4 - Het aanbod

ARTIKEL 5 - De overeenkomst

ARTIKEL 6 – Herroepingsrecht;

ARTIKEL 7 - Kosten in geval van herroeping

ARTIKEL 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

ARTIKEL 9 - De prijs

ARTIKEL 10 - Conformiteit en Garantie

ARTIKEL 11 - Levering en uitvoering

ARTIKEL 12 - Duurtransacties duur, opzegging en verlenging

ARTIKEL 13 – Betaling

ARTIKEL 14 – Klachtenregeling

ARTIKEL 15 - Geschillen

ARTIKEL 16 – Branchegarantie

ARTIKEL 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

ARTIKEL 18 - Wijziging van de algemene voorwaarden

Stichting Webshop Keurmerk

 

ARTIKEL 1 - DEFINITIES

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

Dag: kalenderdag;

Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webshop Keurmerk en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een

door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.


 

ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

 

Naam ondernemer:

Gereedschap.nl B.V.

Vestigingsadres:

Naritaweg 217

1043 CB Amsterdam

ABN Amro bank: 422041963

KvK-nummer: 57186472

Btw-identificatienummer: NL852473801B01

 

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit;

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;

de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend.

een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

 

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID

 

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

ARTIKEL 4 - HET AANBOD

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

- de prijs inclusief belastingen;

- de eventuele kosten van aflevering;

- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen

- daarvoor nodig zijn;

- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de

- ondernemer de prijs garandeert;

- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het

gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een

andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke

- wijze deze voor de consument te raadplegen is;

- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:

3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

 

ARTIKEL 8 - UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de

consument;

b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f. voor losse kranten en tijdschriften;

g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

c. betreffende weddenschappen en loterijen.

 

ARTIKEL 9 - DE PRIJS

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

ARTIKEL 10 - CONFORMITEIT EN GARANTIE

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

ARTIKEL 12 - DUURTRANSACTIES DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld

afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode

Duur

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

ARTIKEL 13 - BETALING

1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

ARTIKEL 15 - GESCHILLEN

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde,

zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Webshop bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

 

ARTIKEL 16 - BRANCHEGARANTIE

1. De Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Webshop door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door de Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft de Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij de Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan de Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan de Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

 

ARTIKEL 17 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

ARTIKEL 18 - WIJZIGING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN WEBSHOP KEURMERK

1. De Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.

2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

 

Adres Stichting Webshop Keurmerk:

Willemsparkweg 193, 1071 HA  Amsterdam


19 - Aanvullende voorwaarden

Deze aanvullende voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Gereedschap.nl

 

19.1 Betaling

Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u verschillende betalingsmogelijkheden gebruiken. U kunt een betaling doen door middel van iDeal (via uw eigen bank), Credit Card, Paypal, Afterpay of betaling onder rembours. Meer over de verschillende betalingsmogelijkheden kunt u hier [LINK: http://www.gereedschap.nl/betalingsmogelijkheden] lezen. Wij nemen uw bestelling in behandeling zodra wij uw aanbetaling hebben ontvangen. Zo kunt u zo snel mogelijk genieten van uw nieuwe producten.

19.2 Bevestiging van uw bestelling

Direct na uw aanbetaalde bestelling ontvangt u van ons een orderbevestiging per e-mail met uw ordernummer. Het is raadzaam om dit ordernummer goed te bewaren en bij de hand te houden wanneer u vragen hebt over uw order. De koopovereenkomst tussen Gereedschap.nl en u komt tot stand op het moment dat u de orderbevestiging ontvangen hebt. Heeft u geen orderbevestiging na uw bestelling ontvangen, controleert u dan eerst of deze in uw spambox (ook wel junkmail folder genoemd) terechtgekomen is. Als dat niet het geval is, neemt u dan alstublieft contact op met onze Customer Service afdeling. Wij controleren dan of wij uw bestelling in goede orde hebben ontvangen en kunnen u wanneer nodig nogmaals een orderbevestiging per e-email sturen.

 

19.3 Bezorgadres na bestelling wijzigen

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst en uw order is bevestigd, is het in sommige gevallen mogelijk om in overleg uw bezorgadres te wijzigen. Dit kan er echter wel toe leiden dat wij een nieuwe afleveringsdag met u moeten inplannen en dat de levertijd van uw bestelling kan worden vertraagd.

 

19.4 Bestelling wijzigen

Een wijziging van uw bestelling dient u minstens vier werkdagen voor de afgesproken afleveringsdag doorgeven door contact op te nemen met onze Customer Service afdeling. Dit kan er wel toe leiden dat er een nieuwe afleveringsdag (en levertijd) ingepland moet worden.

 

19.4 Plaats van bezorging

Gereedschap.nl bezorgt door heel Nederland en België. Mocht u op een eiland wonen, dan is het raadzaam om voor uw bestelling contact met ons op te nemen.

 

19.5.1 De afleveringsdag (bezorgdag)

Indien u een bestelling heeft geplaatst voor uitsluitend producten van een kleiner formaat, ontvangt u zodra uw bestelling is gemaakt voor verzending een email met een track&trace code. Door de link van de track&trace code te selecteren kunt u zien waar uw bestelling zich begeeft en wanneer deze zal worden uitgeleverd. Voor vragen over gebruik van de link of termen die worden gebruikt binnen de PostNL track&trace omgeving verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

 

19.5.2 Het tijdstip van levering

Voor kleinere producten die wij via PostNL pakketdienst bij u bezorgen, kunnen wij u helaas niet exact informeren over de leverdag en levertijd. U ontvangt zodra uw bestelling klaar staat voor uitlevering een e-mail met een Track & Tracenummer en bijbehorende link waarmee u de levering door de pakketdienst kunt volgen.

 

19.5.3 Bent u niet thuis?

Indien we u niet thuis treffen bij een levering van kleingoed producten, zal de bezorger het product proberen aan te bieden bij de buren. Indien het pakket door een van de buren in ontvangst wordt genomen zullen de naam en handtekening van de ontvangende persoon worden genoteerd en opgeslagen. De chauffeur zal ook een briefje in uw brievenbus achterlaten met het adres + huisnummer / toevoeging van het adres waar het pakket is bezorgd. Indien de chauffeur geen buren treft zal hij het pakket tot driemaal toe proberen aan te bieden. Na een derde poging zal het pakket worden afgegeven bij het dichtsbijzijnde PostNL afhaalpunt. Dit zijn doorgaans sigarenboeren of lokale supermarkten. U wordt hierover op de hoogte gebracht door middel van een briefje in uw brievenbus. Tevens kunt u uw track&trace code en link raadplegen.

 

19.5.4 Controle van uw bestelling bij levering

Bij alle leveringen vragen wij u om de goederen te inspecteren op uiterlijke beschadigingen, alvorens af te tekenen voor ontvangst. Let u bijvoorbeeld op scheuren in de verpakkingen, eventuele waterschade of andere schades die zouden kunnen leiden tot een beschadigd product.

Uw bestelling wordt geleverd met de pakketdienst van PostNL, controleer de zending op uiterlijke schade alvorens het pakket of pakketten te accepteren. Indien u geen uiterlijk schades kan constateren zal de chauffeur u vragen om uw achternaam en uw handtekening voor ontvangst. Door te tekenen voor ontvangst maakt u geen aanspraak meer op restituties of compensaties voor beschadigde artikelen. U maakt nog wel aanspraak op restituties of compensaties voor eventuele verkeerde leveringen. Denkt u hierbij aan verkeerde kleur of maat product. Mocht u na controle gebreken of beschadigingen aan de producten aantreffen, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met onze Customer Service afdeling.

Mocht u na controle gebreken of beschadigingen aan de producten aantreffen, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met onze Customer Service afdeling.

 

19.6 Retourzending

Zodra u ons hebt laten weten dat u de koopovereenkomst ontbindt, ontvangt u van ons nadere instructies. In enkele gevallen zal onze klantenservice telefonisch contact met u opnemen voor nadere vragen.

19.6.1 Paketten

Indien u een retourzending heeft die kan worden verzonden met de pakketdienst van PostNL treft u hieronder het reguliere verloop van terugzending:

  1. Onze klantenservice heeft u een retourzending formulier toegezonden per mail, met daarin een uniek retournummer.
  2. U vult het formulier volledig in.
  3. U voegt het formulier toe aan uw te retourneren pakket.
  4. Het pakket biedt u aan bij het dichtsbijzijnde PostNL punt. Deze vindt u over het algemeen terug in een grote supermarktketen of sigarenboer.
  5. Kosten voor het retour zenden aan Gereedschap.nl zijn voor rekening van u als klant, tenzij anders overeengekomen met onze klantenservice. Eventuele schade welke ontstaat tijdens het retour zenden aan Gereedschap.nl zijn voor risico en rekening van u als koper.

Na ontvangst van het retour gestuurde product, zal Gereedschap.nl het product door een deskundige laten inspecteren. U ontvangt, afhankelijk van de staat waarin het product door de Gereedschap.nl wordt ontvangen, het volledige aankoopbedrag of een gedeelte daarvan terug binnen een uiterlijke termijn van 30 dagen. Let op: goederen die zijn geretourneerd zonder een bijgevoegd retourformulier komen niet in aanmerking voor volledige of gedeeltelijke restitutie van gelden!

19.7 Klachtenafhandeling

Klachten kunnen worden ingediend via [email protected] en zullen ten minste binnen 5 werkdagen worden beantwoordt door een van de klantenservice medewerkers van Gereedschap.nl B.V.

De procedure voor het indien van een klacht wordt hieronder toegelicht:

  1. Stuur een email naar [email protected], vermeldt daarbij uw bestelnummer, een heldere omschrijving van uw klacht en voeg een foto van het probleem toe aan uw emailbericht.
  2. U ontvangt een reactie van een van de klantenservice medewerkers van Gereedschap.nl BV binnen een maximale termijn van 5 werkdagen. De medewerker kan u vragen om aanvullende informatie, waarna wij pogen gezamenlijk tot een geschikte oplossing voor uw probleem te komen.

19.8 Garantiebepaling

De garantietermijnen gaan in op het moment dat Gereedschap.nl uw bestelling bij u heeft bezorgd.

19.8.1 Voorwaarden voor de garantie

Om aanspraak te maken op de garantie, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • U kunt aantonen dat u bij Gereedschap.nl een aankoop hebt gedaan, uw orderbevestiging is hiervoor voldoende.
  • Het product is onbeschadigd en schoon.
  • U gebruikt het product volgens de meegeleverde instructies. Zie de sectie “Onderhoudstips” op deze website. U heeft het product correct gemonteerd, indien van toepassing.
  • U stelt Gereedschap.nl binnen uiterlijk twee weken nadat u een gebrek hebt ontdekt op de hoogte door contact op te nemen met de Customer Service of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Tijdens het eerste jaar heeft u op alle producten recht op volledige garantie bij fabrieksfouten. De daaropvolgende jaren geldt garantie op basis van afschrijving. Na drie jaar kunt u geen aanspraak meer maken op garanties.

19.8.2 De garantie

Gereedschap.nl hanteert de garantievoorwaarden zoals die worden aangeboden door de leveranciers (merken).

Deze garantie geldt alleen voor schade of gebreken die ontstaan zijn door materiaal- of productiefouten. Bij matrassen en boxsprings geldt dat schade door oneigenlijk gebruik, het inklinken van de afdeklagen, afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20%, evenals een normale slijtage niet onder deze garantie vallen.

Hout blijft werken door verschillen in temperatuur en de kleur kan beïnvloed worden door het licht. Gereedschap.nl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor problemen die ontstaan door deze producteigenschappen en de garantie geldt dus niet voor dergelijke problemen.


Bij verkeerd gebruik of verkeerde montage vervallen ook alle garantie aanspraken.

Ook indien het product zichtbaar vervuild of met geweld beschadigd is, vervallen alle garantieaanspraken. Vochtproblemen kunnen nooit aanleiding geven tot garantie.
Matrastijken vallen nooit onder deze garantie, aangezien de eisen die hieraan gesteld worden van geval tot geval extreem kunnen verschillen.

In geval van garantie bepaalt de betreffende fabrikant of een product gerepareerd dan wel vervangen wordt. De datum waarop u ons van een gebrek in kennis stelt, is bepalend voor de toepassing van bovenstaande garantieregeling. Na het verstrijken van de garantietermijn die op het betreffende product van toepassing is, zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor uw eigen rekening.

 

19.10 Disclaimer

Hoewel deze website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid is samengesteld, is Gereedschap.nl niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden (onjuiste informatie) op deze website. Bovendien garanderen wij niet dat de aangeboden informatie te allen tijde en in alle opzichten juist, volledig en actueel is. Gereedschap.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor welke vorm van schade die zou kunnen ontstaan op grond van onjuiste informatie (of interpretatie daarvan) op de website van Gereedschap.nl.

Aan de inhoud van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt. Voordat u handelt op basis van de geboden informatie, dient u deze eerst te verifiëren bij de aanbieder en naar de van toepassing zijnde voorwaarden te vragen. Bepaalde (hyper)links in deze site leiden naar websites buiten het domein van Gereedschap.nl, die geen eigendom zijn van Gereedschap.nl, maar louter ter informatie van de bezoeker zijn opgenomen. Hoewel Gereedschap.nl uiterst selectief is ten aanzien van de sites waarnaar verwezen wordt, kan het niet instaan voor de inhoud en het functioneren daarvan, noch voor de kwaliteit van eventuele producten of diensten die daarop worden aangeboden. Elke aansprakelijkheid voor de inhoud van websites die niet door Gereedschap.nl worden onderhouden, wordt afgewezen.

 

19.11 Copyright

De op Gereedschap.nl afgebeelde gegevens (producten, foto’s, teksten, illustraties, logo’s) zijn eigendom van Gereedschap.nl en worden beschermd door auteursrecht, merkenrecht en ander intellectueel eigendomsrecht. De inhoud van de website van Gereedschap.nl mag alleen worden gebruikt worden voor niet-commerciële privédoeleinden. Het is de gebruiker van de website niet toegestaan de inhoud van de site te vermenigvuldigen, door te sturen, te distribueren, te verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Gereedschap.nl.

 

Een ogenblik geduld a.u.b.